EXPERIÈNCIES

EL NOSTRE PAISATGE EMOCIONAL
COM ENS COMUNIQUEM?
EL NOSTRE RELAT DE VIDA
COM ENS AFECTA LA LLUM?

Els alumnes de l’Escola Marcel·lí Esquius han treballat al voltant del patrimoni de la Fundació Mas Miró des de diferents aspectes:

Els alumnes d’I5 han reflexionat sobre quin seria el seu paisatge emocional, i per fer-ho s’han endinsat en el paisatge emocional de Joan Miró, cosa que els ha permès conèixer diversos llocs del municipi, com la platja, Mas Miró, el centre de Mont-roig o l’ermita de la Mare de Déu de la Roca.

L’alumnat de 3r ha estat treballant els mitjans que tenim per comunicar-nos. La visita al Mas els va permetre conèixer com era la comunicació fa 100 anys a través d’objectes personals de Joan Miró, com ara els papers de carta, els papers de telegrama, les postals del poble, la manca de telèfon o televisió… Després d’una visita a Ràdio l’Hospitalet de l’Infant i d’una entrevista amb l’Elena Juncosa, directora de Mas Miró, van optar per tota una sèrie de podcasts per donar a conèixer una mica més el Mas a partir de la seva experiència.

A 5è han treballat el seu propi relat de vida a partir de la biografia de Joan Miró: qui són els nostres avantpassats, d’on venim, quines persones ens han marcat, com ens ha influenciat el lloc on vivim o els viatges que hem fet, les experiències viscudes…Mitjançant tècniques artístiques que treballava Joan Miró, com el collage o l’assamblage, han recollit tots aquests relats de forma plàstica.

Finalment, els alumnes de 6è han investigat quina és la influència de la llum en el nostre dia a dia. Al Mas van poder comprovar la importància de la llum del Mediterrani en la creació artística de Miró, però també com aquesta llum actualment pot representar un problema de conservació. També es van poder adonar de com era la vida abans de l’arribada de l’electricitat, moment en què s’utilitzaven llums d’oli o de carbur, com els que es conserven al Mas o que protagonitzen algunes obres de Miró. Finalment, han exposat les seves conclusions en unes representacions amb ombres xineses.

Fira de projectes a la Fundació Mas Miró

Reportatge de la Fira de projectes de Canal Reus

CENTRE EDUCATIU

Escola Marcel·lí Esquius

MUSEU

Fundació Mas Miró

ANY DE REALITZACIÓ

Curs 2024-25

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt