PRESENTACIÓ DELS PROJECTES APROPA’T
COM INICIEM UN PROJECTE APROPA’T?
CARACTERÍSTIQUES DELS PROJECTES APROPA’T
RELACIÓ ENTRE EDUCACIÓ I PATRIMONI
REPTE 1 – Docents
Què té a veure la cotilla amb els teus alumnes?
El Museu d’Alcover conserva una cotilla de finals del segle XIX que forma part de Ca Batistió.
Què en sabem de la cotilla i de la seva època? Quina relació té amb l’alumnat? Com connecta amb el seu dia a dia?
REPTE 2 – Docents
Com viurien els teus alumnes un episodi d’expulsió?
El Museu de Tortosa conserva dues cartes d’expulsió, una de la comunitat jueva el 1492 i l’altra de la musulmana el 1609.
Com viuries una situació com aquesta? Com la viuria l’alumnat? A quines situacions actuals ens pot recordar?
REPTE 3 – Museus
Com pots treballar la igualtat de gènere a partir de la col·lecció del Museu?
Formes part de l’equip d’un museu i des d’un centre educatiu et proposen treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a partir de les peces i del patrimoni del museu. Precisament, volen començar pel 5è objectiu: la igualtat de gènere.
Quina peça podria provocar l’inici d’un debat?