RECURSOS

PRESENTACIÓ DELS PROJECTES APROPA’T

QUÈ ENS APORTA EL PATRIMONI?

PRESENTACIÓ DEL PLA PILOT 2020-2021

PRESENTACIÓ DELS PROJECTES APROPA’T

CARACTERÍSTIQUES DELS PROJECTES APROPA’T

RELACIÓ ENTRE EDUCACIÓ I PATRIMONI

REPTE 1 – Docents

Què té a veure la cotilla amb els teus alumnes?

El Museu d’Alcover conserva una cotilla de finals del segle XIX  que forma part de Ca Batistió.

Què en sabem de la cotilla i de la seva època? Quina relació té amb l’alumnat? Com connecta amb el seu dia a dia?

Capsa de cotilla. Finals del segle XIX. 
Museu d'Alcover
Capsa de cotilla. Finals del segle XIX. Museu d'Alcover

REPTE 2 – Docents

Com viurien els teus alumnes un episodi d’expulsió?

El Museu de Tortosa conserva dues cartes d’expulsió, una de la comunitat jueva el 1492 i l’altra de la musulmana el 1609.

Com viuries una situació com aquesta? Com la viuria l’alumnat? A quines situacions actuals ens pot recordar?

Cartes d'expulsió de la comunitat jueva i musulmana. 1492 i 1609.
Museu de Tortosa
Cartes d'expulsió de la comunitat jueva i musulmana. 1492 i 1609. Museu de Tortosa

REPTE 3 – Museus

Com pots treballar la igualtat de gènere a partir de la col·lecció del Museu?

Formes part de l’equip d’un museu i des d’un centre educatiu et proposen treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a partir de les peces i del patrimoni del museu. Precisament, volen començar pel 5è objectiu: la igualtat de gènere.

Quina peça podria provocar l’inici d’un debat?

Pedestal d'estàtua. Segle II dC. Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.
Pedestal d'estàtua. Segle II dC. Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt