PROJECTES aproPA’T
QUÈ SÓN ELS PROJECTES APROPA’T?
Els projectes aproPA’T són projectes col·laboratius entre els centres educatius i museus per convertir el patrimoni cultural, el coneixement, el llenguatge museogràfic i els oficis que hi ha al voltant i dins de cada museu, en un món d’oportunitats per generar contextos d’aprenentatge innovadors que estimulin el treball competencial i dotin de sentit i autenticitat els projectes que realitza l’alumnat.
COM SÓN ELS PROJECTES APROPA’T?
• Parteixen d’un repte, problema o pregunta estimulant i desafiant vinculada als museus, com una forma de fomentar el desig d’aprendre per part de l’alumnat.
• Provoquen la col·laboració i una investigació sostinguda per trobar respostes i solucions als reptes o preguntes plantejades.
• Cerquen que l’alumnat es familiaritzi amb les formes de fer i el llenguatge dels professionals dels museus.
• Hi ha un contacte sostingut i sostenible amb personal dels museus, amb CRPs i els assessors.
• Es fa una crítica i revisió del procés i del resultat.
• Es realitza un producte públic de qualitat que es comunica a la comunitat.
PROJECTES PILOT 2020-2021
Durant el curs 2020-2021 s’han seleccionat 6 centres educatius per desenvolupar un projecte pilot vinculats amb el Museu d’Alcover o el Museu de Tortosa amb el suport i l’assessorament del nostre equip de formació i els Centres de Recursos Pedagògics del territori.
ALCOVER
Institut Fonts del Glorieta (Alcover)
Escola El Bosc (Mont-ral)
Escola La Plana (Vila-seca)
TORTOSA
Escola Remolins (Tortosa)
Institut-Escola Daniel Mangrané (Tortosa)
Escola Consol Ferré (Amposta)
QUÈ CAL FER PER SUMAR-S’HI?
Ser un centre educatiu disposat a realitzar un projecte educatiu que afavoreixi aprenentatges significatius i competencials per a tot l’alumnat que hi participi en col·laboració amb el Museu d’Alcover o el Museu de Tortosa.
Es tracta de desenvolupar un projecte d’investigació realitzat per l’alumnat i orientat pels docents amb l’estreta col·laboració del museu.
Posa’t en contacte amb el teu CRP o envia un correu a hola@jornadesapropat.cat
QUÈ S’OFEREIX ALS CENTRES QUE HI PARTICIPEN?
FORMACIÓ DOCENT
Per adquirir coneixements i eines innovadores per desenvolupar projectes interdisciplinaris
que ajudin a millorar les pràctiques pedagògiques. 30 hores de formació reconeguda pel Departament.
SESSIÓ D’INSPIRACIÓ
En la fase inicial una sessió d’inspiració preparada pel personal dels museus i unes orientacions per a la
planificació, la realització i avaluació del projecte.
SEGUIMENT I ASSESSORAMENT
En les fases de desenvolupament i comunicació es realitzaran dues sessions de seguiment i assessorament personalitzat quan sigui necessari.
Per adquirir coneixements i eines innovadores per desenvolupar projectes interdisciplinaris
que ajudin a millorar les pràctiques pedagògiques. 30 hores de formació reconeguda pel Departament.
En la fase inicial una sessió d’inspiració preparada pel personal dels museus i unes orientacions per a la
planificació, la realització i avaluació del projecte.
En les fases de desenvolupament i comunicació es realitzaran dues sessions de seguiment i assessorament personalitzat quan sigui necessari.
QUINS SÓN ELS COMPROMISOS DELS CENTRES PARTICIPANTS?
FASE DE CONEIXEMENT i PLANIFICACIÓ
S’iniciarà amb una jornada formativa el
mes de novembre al museu escollit.
FASE DE DESENVOLUPAMENT
Es desenvoluparà el projecte amb
l’alumnat i es rebrà orientació didàctica
per part dels CRP i formadors i una
orientació tècnica per part dels museus.
FASE DE COMUNICACIÓ
Es comunicarà el procés i els resultats del
projecte en una jornada al mes de maig.
AVALUACIÓ
Utilitzant la documentació i evidències
recollides durant el procés
S’iniciarà amb una jornada formativa el
mes de novembre al museu escollit.
Es desenvoluparà el projecte amb
l’alumnat i es rebrà orientació didàctica
per part dels CRP i formadors i una
orientació tècnica per part dels museus.
Es comunicarà el procés i els resultats del
projecte en una jornada al mes de maig.
Utilitzant la documentació i evidències
recollides durant el procés