PROGRAMA aproPA’T 2020

SESSIÓ INSPIRADORA
Conjunt monumental de Centcelles
7 d setembre de 2020

TENIM PREGUNTES…

Com construïm una relació museu-centre educatiu que superi la relació basada en el consum d’activitats educatives?
Com es poden posar en marxa projectes entre els centres educatius i els museus?
Com podem compartir l’emoció i la passió pel patrimoni amb els centres educatius? Com generem emoció?
Qui fa el primer pas: el centre educatiu o el museu?
És possible la mobilitat del museu al centre educatiu?
Els museus han de portar la iniciativa i avançar-se als centres?
Com generem dinàmiques participatives reals?
Com generem un clima de confiança entre professionals dels museus, mestres i professorat?

Com iniciem un projecte? Cal una metodologia concreta?

DIBUIXA’M UN ARBRE

…hi ha més gent que n’ha dibuixat:

Quan compartim amb els altres, establim noves interaccions que ens permeten obrir la mirada, fer evolucionar les idees inicials i endinsar-nos a noves experiències i coneixements.

Com podem col·laborar amb els centres educatius per generar aquest tipus de processos?
Quina peça del Museu podria generar un procés semblant a aquest?

QUINA PEÇA DEL MUSEU ENS INSPIRA?

Quines preguntes ens sorgeixen quan observem atentament una peça? Cap a quina investigació ens porten?

arada_catalana_mvr

ARADA – MUSEU DE LA VIDA RURAL

Per què es fa o es feia servir?
Com funciona? De quin material està feta? Per què?
Quina relació té amb els animals? Quins animals?
Com ha evolucionat l’agricultura?
Quina relació hi ha entre l’alçada d’una arada i l’alçada d’una persona?
Quins tipus de rella podem trobar? Quina relació tenen amb el tipus de terreny?
Podem dissenyar una arada diferent?

JORNADES

BOMBO DELS QUINTUS – MUSEU D’ALCOVER

Per què servia?
Es relaciona amb la bona o mala sort?
Càlcul de probabilitats: treball d’estadística
Les guerres: context històric, destinacions i geografia…
Altres objectes que hem perdut l’immaginari actual.

54e9fcbe1dda1_carro-de-trabuc

CARRO – MUSEU DE LA VIDA RURAL

Quina funció fan? Quins tipus de carro podem trobar?
Quan van aparèixer? Quan i qui els feia servir?
Els carros en les diferents cultures
Quin temps es necessita per fer un viatge amb carro?
Càlcul de velocitats, distàncies i recorreguts.
La concepció filosòfica del temps.
El tamany i el pes de les rodes influencia en la velocitat?
Quin tipus de tracció es pot utilitzar? Els animals
El carro en l’imaginari popular: cançons, dites…
Ho experimentem? Planificació, vivència, emocions, aprenentatges…

llantia_8915

LLÀNTIA – MUSEU NACIONAL ARQUEOLÒGIC DE TARRAGONA

Per a què servien? Com funcionaven?
Tipus de combustibles
De quin material estan fetes? Experimentem?
Quin significat té la decoració que porta?
A qui podria pertànyer i com vivia?
Podríem dissenyar un altre tipus de llàntia?
Com ha evolucionat la il·luminació al llarg de la història?
Quins canvis ha comportat l’electricitat? Quins canvis en el paisatge i en les costums ha generat?

COM INICIEM EL PROJECTE?

El Museu d’Alcover i el Museu de Tortosa ens expliquen com plantegen l’inici dels projectes pilot del curs 2020-2021.

Començaran amb una sessió inspiradora destinada als docents. Cada museu està preparant una dinàmica introductòria que serveixi als docents per posar-se en situació i obrir la ment per buscar preguntes que generin processos d’investigació.

A partir d’aquí, es planteja una visita col·laborativa al museu en la que els docents hauran de connectar diferents peces amb preguntes i processos que tenen lloc dins de l’aula i que poden ser d’interès pels infants i joves.

Al mes de maig es presentarà el plantejament, resultat i conclusions d’aquest procés per tal de poder proposar una metodologia de treball.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt